МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ (ПОКРОКОВО) ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ ЗА ДИСТАНЦІЙНИМ ПРИНЦИПОМ
Вибір та використання певних технологій дистанційного навчання залежить від:
ü рішення
закладу освіти,
ü матеріально-технічного
та програмового забезпечення закладу,
ü обізнаності,
вміння педагогів,
ü готовності
педагогів гнучко і швидко перебудувати свою роботу,
ü вікових, психолого-фізіологічних
особливостей учнів,
ü рівня сформованості
інформаційно-цифрової компетентності учнів,
ü бажання
та готовності батьківської громадськості до співпраці,
ü наявність
якісного інтернет-доступу.
Адже дистанційне
навчання – це не дати дітям весь матеріал на самостійне опрацювання. Навіть дати набір посилань на
дистанційні платформи - і це не є дистанційне навчання. Бо посиланнями треба ще
вміти користуватися і правильно організувати роботу – свою і дітей.
Організація роботи за технологією дистанційного навчання вимагає
виконання певних правил. Вчитель має:
1)
підготувати і зберегти на персональному
комп’ютері матеріали для учнів;
2)
обрати онлайн платформу для організації
дистанційного навчання;
3)
створити для учнів акаунти на вибраній онлайн
платформі ;
4)
сформувати для кожного класу групу на вибраній
онлайн платформі;
5)
ознайомити учнів з графіком роботи в онлайн
режимі впродовж карантину;
6)
розмістити на платформі поточні навчальні
матеріалів для учнів (здійснюється на початку дня, на який заплановано урок,
інші матеріали викладаються з посиланням на термін опрацювання);
7)
попередити учнів, що завдання, викладені на
платформі, мають бути виконаними учнями протягом вказаного вчителем терміну;
8)
попередити учнів, що підсумкові тестування
відбуваються у жорсткі часові терміни, вказані заздалегідь;
9)
за наявності можливості проводити загальний
розбір матеріалу дистанційного навчання засобами відеоконференцій;
10)
після закінчення карантину проводити аналіз
дистанційної навчальної роботи та підсумкову перевірку знань.
Отже, заклад
впорається зі справжнім дистанційним навчанням, якщо вже раніше працював через онлайн-платформи, використовував методики
перевернутого класу чи іншого типу змішаного навчання, якщо зможе організувати
роботу вчителя і надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати
самостійну роботу вдома.
Заклади освіти, які тільки розпочинають роботу з елементами дистанційного навчання, можуть використати наступні
можливості:
1)
максимально швидко зібрати номери телефонів всіх своїх учнів (через батьків,
класних керівників);
2) створити Вайбер/Телеграм/Фейсбук групу (можна
спробувати й ВайберСпільноту де вони не будуть бачити телефони один одного,
якщо вже не спілкуються. Це досить безпечно. Можна декілька спільнот, в
залежності від завдань, або як легше структурувати, систематизувати та взаємодіяти)
за своїм предметом і додати туди класного керівника.
3) групу/Спільноту можна використовувати для загальних
для всіх меседжів, посилань на завдання, платформи, курси, тощо та/або
відповідей на питання, спілкування, взаємодії
4) обрати час та дні «зустрічей» (можна йти за
графіком в школі, а можна самим обрати і зробити комфортно й Вам й учням), якщо
потрібно поділитися інформацією, надати завдання, зорієнтувати. Як варіант, можна
зорганізувати онлайн урок (и) через безкоштовні вебплатформи.
5) далі - виконання завдань, прослуховування,
тестування, читання, слухання – сам процес навчання. Їм можна прописати
детально з дедлайнами.
6) до процесу можна й потрібно долучати батьків.
У разі відсутності
інтернет-доступу до комп’ютерної техніки можна використовувати «поштові
скриньки», розташовані в закладах освіти. Педагоги в друкованому вигляді
готують завдання і визначають термін здачі їх виконання. Розіслані учням
повідомлення мають містити інформацію про дату і час, коли в «поштових
скриньках» класів з’являться завдання для кожного учня. Учні (батьки) отримують
роздруковані завдання. В зазначений термін виконані завдання повертаються
учнями (батьками) у «поштові скриньки». Вчителі перевіряють правильність
виконання поставлених завдань.
Корисні посилання для самоосвіти та самовдосконалення
педагогів, які можна апробувати та
впроваджувати у практику своєї роботи:
Вивчаємо Classroom
Завдання на
спільне редагування в Classroom
Налаштування дошки padlet. Як
налаштувати дошку padlet для організації роботи з учнями на карантині
Налаштування сервісу відео-трансляцій zoom
Створення відеолекції засобами PowerPoint
Директор методичного центру С.
Б. Баляй
Комментарии
Отправить комментарий