МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ (ПОКРОКОВО) ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ ЗА ДИСТАНЦІЙНИМ ПРИНЦИПОМ


Вибір та використання певних технологій дистанційного навчання залежить від:
ü рішення закладу освіти,
ü матеріально-технічного та програмового забезпечення закладу,
ü обізнаності, вміння педагогів,
ü готовності педагогів гнучко і швидко перебудувати свою роботу,
ü вікових, психолого-фізіологічних особливостей учнів,
ü рівня сформованості інформаційно-цифрової компетентності учнів,
ü бажання та готовності батьківської громадськості до співпраці,
ü наявність якісного інтернет-доступу.
Адже дистанційне навчання – це не дати дітям весь матеріал на самостійне опрацювання. Навіть дати набір посилань на дистанційні платформи - і це не є дистанційне навчання. Бо посиланнями треба ще вміти користуватися і правильно організувати роботу – свою і дітей.
Організація роботи за технологією дистанційного навчання вимагає виконання певних правил. Вчитель має:
1)      підготувати і зберегти на персональному комп’ютері матеріали для учнів;
2)      обрати онлайн платформу для організації дистанційного навчання;
3)      створити для учнів акаунти на вибраній онлайн платформі ;
4)      сформувати для кожного класу групу на вибраній онлайн платформі;
5)      ознайомити учнів з графіком роботи в онлайн режимі впродовж карантину;
6)      розмістити на платформі поточні навчальні матеріалів для учнів (здійснюється на початку дня, на який заплановано урок, інші матеріали викладаються з посиланням на термін опрацювання);
7)      попередити учнів, що завдання, викладені на платформі, мають бути виконаними учнями протягом вказаного вчителем терміну;
8)      попередити учнів, що підсумкові тестування відбуваються у жорсткі часові терміни, вказані заздалегідь;
9)      за наявності можливості проводити загальний розбір матеріалу дистанційного навчання засобами відеоконференцій;
10)  після закінчення карантину проводити аналіз дистанційної навчальної роботи та підсумкову перевірку знань.
Отже, заклад впорається зі справжнім дистанційним навчанням, якщо вже раніше працював через онлайн-платформи, використовував методики перевернутого класу чи іншого типу змішаного навчання, якщо зможе організувати роботу вчителя і надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати самостійну роботу вдома.
Заклади освіти, які тільки розпочинають роботу з елементами дистанційного навчання, можуть використати наступні можливості:
         1) максимально швидко зібрати номери телефонів всіх своїх учнів (через батьків, класних керівників);
2) створити Вайбер/Телеграм/Фейсбук групу (можна спробувати й ВайберСпільноту де вони не будуть бачити телефони один одного, якщо вже не спілкуються. Це досить безпечно. Можна декілька спільнот, в залежності від завдань, або як легше структурувати, систематизувати та взаємодіяти) за своїм предметом і додати туди класного керівника.
3) групу/Спільноту можна використовувати для загальних для всіх меседжів, посилань на завдання, платформи, курси, тощо та/або відповідей на питання, спілкування, взаємодії
4) обрати час та дні «зустрічей» (можна йти за графіком в школі, а можна самим обрати і зробити комфортно й Вам й учням), якщо потрібно поділитися інформацією, надати завдання, зорієнтувати. Як варіант, можна зорганізувати онлайн урок (и) через безкоштовні вебплатформи.
5) далі - виконання завдань, прослуховування, тестування, читання, слухання – сам процес навчання. Їм можна прописати детально з дедлайнами.
6) до процесу можна й потрібно долучати батьків.
У разі відсутності інтернет-доступу до комп’ютерної техніки можна використовувати «поштові скриньки», розташовані в закладах освіти. Педагоги в друкованому вигляді готують завдання і визначають термін здачі їх виконання. Розіслані учням повідомлення мають містити інформацію про дату і час, коли в «поштових скриньках» класів з’являться завдання для кожного учня. Учні (батьки) отримують роздруковані завдання. В зазначений термін виконані завдання повертаються учнями (батьками) у «поштові скриньки». Вчителі перевіряють правильність виконання поставлених завдань.

Корисні посилання для самоосвіти та самовдосконалення педагогів, які можна апробувати  та впроваджувати у практику своєї роботи:
Вивчаємо Classroom
Завдання на спільне редагування в Classroom

Налаштування дошки padlet. Як налаштувати дошку padlet для організації роботи з учнями на карантині

Налаштування сервісу відео-трансляцій zoom

Створення відеолекції засобами PowerPoint





Директор методичного центру                                                                 С. Б. Баляй




Комментарии