РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО ТА ДПА

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА 
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ № 85»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ  ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ


РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ ЩОДО ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО
1. Динамічно вивчайте програмний ма­теріал.
2. Актуалізуйте вже засвоєне.
3. Розказуйте учням програмні вимоги до ЗНО.
4. Продемонструйте випускникам усі форми тестових завдань.
5. Застосовуйте тестування у навчальному процесі впродовж усього шкільного курсу. Проводьте, якщо є така нагода, домашні, самостійні, контрольні роботи з використан­ням тестів. Це вироблятиме в учнів навички роботи з тестовими завданнями. Важливо привчати їх складати тести не лише пра­вильно, але й швидко, щоб максимально наблизити до умов, у яких випускники пра­цюватимуть під час зовнішнього оцінюван­ня. Слід ознайомити учнів з алгоритмами виконання тестових завдань різних форм, аналізувати результати тестування, виявляти типові помилки й визначати шляхи їхнього усунення.
6. При вирішенні завдань відкритої фор­ми наголосіть на важливості обґрунтування основних етапів розв'язку (наведіть відповід­ні факти - властивості, теореми, ознаки тощо), на лаконічному записі, правильному і раціональному використанні позначень. Зверніть увагу на те, що малюнки до зав­дань (задач) мають бути чіткими, їх треба робити за певними правилами. Включення додаткових елементів (при потребі) - ціл­ком обґрунтоване. Підкресліть, що еталонів розв'язання завдань та їхнього запису немає і бути не може. Запис учнями розв'язків, з одного боку, - це документальне підтвер­дження процесу міркувань учня. З іншого - цей запис характеризує культуру мовлення, виявляє знання термінології навчальної дис­ципліни. Учень має розуміти, що провести правильне обчислення і розв'язати завдан­ня - це не завжди одне й те ж.
7. Удосконалюйте навички усної лічби, оскільки під час проведення ЗНО заборо­нено використовувати калькулятор для об­рахунків.
8. Ознайомтеся з критеріями оцінювання відкритого завдання, зразки яких є в «Інфор­маційних матеріалах».
9. Зверніть увагу на те, щоб навчання у випускних класах не перетворилося на «натаскування» учнів на відповіді до тестів і таким чином не втратило основної ідеї освіти — гармонійного розвитку дитини як особистості.
ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА 
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ № 85»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ  ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ

РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧНЯМ ЩОДО
ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО

 

Кожен день варто виконувати спеціальні вправи, які допоможуть зняти емоційну напругу і втому. В день зовнішнього тестування такі вже звичні вправи допоможуть швидко побороти хвилювання.

Позбутися хвилювання у перші хвилини тестування допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте хвилювання, невпевненість.

  Запорукою підтримання інтелектуальної форми є гарна фізична форма, тому займайся фізкультурою. Ось короткий комплекс, який допоможе протягом хвилини відновити працездатність і створити робочий настрій. Кожна вправа виконується протягом 8-10 секунд.

  Обертайте очима, намагаючись якомога більше побачити навколо себе. Шість разів за годинниковою стрілкою, шість разів – проти, і очі швидко „скинуть” втому.

Сядьте прямо, покладіть руки на потилицю. Зробивши глибокий вдих, якомога міцніше притисніть голову до долонь і відпустіть.

Продовжуючи сидіти прямо, візьміться руками за сидіння стільця і підніміть плечі якомога вище. Затримайтесь на декілька секунд і опустіть плечі.

Поставте лікті на стіл, покладіть підборіддя на долоні, глибоко вдихніть і, зберігаючи шию прямою, міцно притисніть підборіддя до долонь.

Сидячи за столом, притисніть витягнуті руки одну до одної.

Сидячи на стільці, піднімайте поперемінно прямі ноги з витягнутими пальцями.

Перш, ніж починати роботу, треба усвідомити, що саме ти повинен зробити, скільки це має забрати часу, визначити порядок роботи.

Плануючи графік роботи, пам'ятай, що найвища продуктивність праці настає через 20—30 хв. після початку роботи. Найскладніші завдання доцільно виконувати саме тоді. Простіші й цікавіші – наприкінці. Проте, якщо тобі важко, починай роботу з цікавішого.

Починай роботу, відпочивши. Найкращий відпочинок – 1,5-2 год. сну або прогулянка, спорт, допомога батькам по господарству.

Першу годину можна працювати без перерви, а далі необхідно робити 5-10-хвилинні перерви через кожні 40-50 хв. напруженої роботи, під час яких можна виконувати фізичні вправи.

Якщо якесь завдання не можеш виконати одразу, не розгублюйся – спробуй повторити через якийсь час.

Пам'ятай: перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого, але рано чи пізно вона приходить до того, хто вірить у себе. 


ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА 
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ № 85»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ  ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО
ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ЗНО



Забезпечте вдома зручне місце для занять і слідкуйте, щоб дитині ніхто не заважав готуватись до ЗНО. Допоможіть дитині розподілити теми підготовки по днях. Ознайомтеся з методикою підготовки до тестування.

Не акцентуйте свою увагу на кількості балів, яку ваша дитина отримає під час ЗНО. Поясніть їй, що кількість балів не є показником її можливостей.

Не підвищуйте тривожність дитини напередодні ЗНО, бо це негативно позначиться на результатах тестування.

Ви можете допомогти своїй дитині в складний період підготовки та складання ЗНО. Розумінням і підтримкою, любов’ю і вірою в її сили.

Зверніть увагу на харчування дитини. Подбайте, щоб вдома була поживна і різноманітна їжа, що забезпечить збалансований комплекс вітамінів.

Не залякуйте дитину ЗНО, і не згадуйте про нього в негативному сенсі. Сформуйте в дитини спокійне ставлення до процедури тестування.

 


Підготувала практичний психолог

КЗО «СЗШ № 85» ДМР                                                           Котенко Я.С.







ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА 
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ № 85»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ  ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ 

4-Х КЛАСІВ ТА 9 КЛАСІВ

Рекомендації психолога для батьків:
- Навіюйте дитині думку, що кількість балів не є досконалим вимірюванням його можливостей.
- Не турбуйте дитину напередодні іспитів - це може негативно позначитися на результаті тестування.
- Підвищуйте в дитині впевненість у собі, тому що чим більше вона боїться невдачі, тим більше ймовірність допущення помилок на іспиті.
- Контролюйте режим підготовки до іспитів, чергування занять і відпочинку.
- Зверніть увагу на харчування дитини: під час інтенсивного розумового напруження їй необхідна поживна і різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів.
- Напередодні іспиту забезпечте дитині повноцінний відпочинок, вона повинна  відпочити і як слід виспатися.
Поради для учнів
Підготовка до іспитів:
1. Ваша увага повинна бути зосереджена тільки на підготовці до іспиту.
2. Складіть план підготовки до іспиту.
3. Розпочніть підготовку до іспиту з повторення важких тем, а легкі виконайте наприкінці.
3. Запам'ятовуйте матеріал осмисле­но, а не механічно. 
5.  Чергуйте розумо­ву діяльність з фізич­ною. 
6.  Організуйте свій режим праці. Більш продуктивною робота буде зранку, тому починайте вчити матеріал, поки «свіжа» голова. 
7. В останню ніч рекомендується добре виспатися, щоб організм мав резерви та краще працювала голова.
 На іспиті:
Іспит - - це складний і важливий етап, тому на допомогу наступні поради:
1. Зосередьтеся і заспокойтеся, але якщо ви схвильовані, то закрийте очі, розслабтеся, згадайте на хвилину щось приємне.
Після того, як ви прийдете в робочий стан, уважно прочитайте питання.
2. Починайте з того, що знаєте, але якщо ви щось не можете згадати зовсім, нічого, зрештою, володіючи достатнім обсягом знань за предметом, можна додуматися самостійно.
3. Складіть план відповіді та фіксуйте тільки основне, залишаючи вільне місце для тих деталей, які ви пригадаєте пізніше.
4. Відповідь має бути конкретною и лаконічною, яка містить факти і цінну інформацію: конкретні цифри, деталі, факти …
5. Використовуйте метод виключення, який дозволяє сконцентрувати увагу.
6. Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути переглянути, додати щось або виправити явні помилки.
7. Прагніть виконати всі завдання, але пам'ятайте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, тому кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки
Бажаємо Вам успіхов!

 Підготувала практичний психолог  КЗО «СЗШ № 85» ДМР                    Котенко Я.С.



Комментарии